viernes, 29 de junio de 2012

LA PRINCESA PÈSOL (Serie princesas de fábula de la Huerta)



Esta princesa guisante,
no es una desconocida,
tampoco ha sido olvidada,
pero es una incomprendida.

Por eso hoy la incluimos,
con todas estas princesas,
para que haciendo pucheros,
nos desvele sus tristezas.

Es cierto la niña dice,
que el insomnio me domina,
pero no es por un guisante,
cubierto por los colchones.

La verdad es que en mis sueños,
me agobia la pesadilla,
que por llamarme Pèsol,
me vuelvan una papilla.

Que me incluyan en soperas,
o en escudillas de plata,
con una hojita de menta,
y un toquecito de crema.

Y no me gusta soñar,
que soy solo un ingrediente,
de paellas y platillos,
guarniciones y ensaladas.

A ella le gusta el dicho,
que dice bueno es soñar,
pero para ella es más bueno,
el poderse despertar.

Su madre le da consuelo
y le llega a asegurar,
que cuando crezca la niña,
otras cosas soñará.

Yolanda de la Colina Flores
18 de mayo del 2012


LA PRINCESA PÈSOL

Aquesta princesa pèsol,
no és una desconeguda,
tampoc ha estat oblidada,
mes no ha estat compresa.

Per això avui la incloem,
amb totes aquestes princeses,
perquè fent olles,
ens desvetlli les seves tristeses.

És cert la nena diu,
que l'insomni em domina,
però no és per un pèsol,
cobert pels matalassos.

La veritat és que en els meus somnis,
m'atabala el malson,
que per cridar-me pèsol,
em tornin una crema.

Que m'incloguin en soperes,
o en escudelles de plata,
amb una fulla de menta,
i un petit toc de nata.

I no m'agrada somiar,
que sóc solament un ingredient,
de paelles i platerets,
guarnicions i amanides.

A ella li agrada la dita,
que diu bé és somiar,
però per a ella és més bé,
el poder-se despertar.

La seva mare li dóna consol
i li arriba a assegurar,
que quan creixi la nena,
altres coses somiarà.

Yolanda de la Colina Flores
18 de maig del 2012

Safe Creative #1207011899350

No hay comentarios: